مزایای انواع دستگاه کولر صنعتی چیست

در این صفحه با کاربردها و مزایای انواع کولر صنعتی و همچنین بهترین و آسان ترین روش خرید انواع دستگاه های کولر صنعتی با مناسب ترین قیمت آشنا خواهیم شد.

کولر صنعتی دستگاه کولر صنعتی

کولر صنعتی چیست

کولر آبی رایج ترین وسیله سرمایش تبخیری در ایران است که در مناطق خشک و نیمه خشک کارایی خوبی دارد. تجهیزات سرمایش تبخیری به وسیله پاشش آب یا سطوح مرطوب امکان تبخیر سریعتر و کاهش دمای محسوس عبوری را فراهم می کنند. کولرهای آبی در حالت ایده آل می توانند دمای خشک هوای عبوری را تا حد دمای مرطوب محیط کاهش دهند اما قادر به کاهش دمای هوا به کمتر از آن نیستند.
کولر صنعتی از لحاظ ساختاری مشابه دستگاه زنت می باشد با این تفاوت که کویل گرمایشی بر روی آن قرار ندارد. معمولا در کولرهای صنعتی از پدهای سلولوزی به جای پوشال استفاده می شود.

مزایای کولر صنعتی

مزایای استفاده از پدسلولوزی در کولر صنعتی

پدهای سلولوزی خاصیت جذب آب بیشتری نسبت به پوشال داشته و همچنین قرارگیری لایه های منظم، موج دار و یکنواخت سلولوز در کنار هم موجب توزیع یکنواخت آب بر روی پد سلولوزی و در نتیجه وجود بیشترین سطح تماس موثر بین هوای عبوری و سطح مرطوب پد سلولوزی و ایجاد سرمایش بیشتر و نیز عدم ورود ذرات معلق هوا و باکتری ها به داخل کولر صنعتی می گردد. استفاده از پدهای سلولوزی موجب افزایش راندمان سیستم و کاهش مصرف انرژی شده و عمر مفید طولانی تری در مقایسه با پوشال های معمولی دارند.

عملکرد کولر صنعتی

طرز کار کولر صنعتی

عملکرد کولرهای صنعتی به این گونه است که آب داخل مخزن توسط پمپ به سمت پدهای سولولزی منتقل شده و موجب خیس شدن پدها می گردد. با عبور هوا از روی پدها، آب موجود بر روی پدهای سلولوزی تبخیر شده و موجب کاهش دمای هوای مکیده شده به داخل کولر و نیز مرطوب شدن آن می گردد. سپس هوای خنک و مرطوب شدخ توسط کانال های خروجی کولر صنعتی به محیط مورد نظر هدایت می شود.

نکته: با توجه به این که اساس کار این کولرها کاهش دمای هوای داخل کولر توسط آب می باشد، بهترین عملکرد کولرهای صنعتی در محیط های خشک و نیمه خشک می باشد و همچنین باید این کولرها در فضای باز قرار گیرند.

کاربردهای کولر صنعتی

کولر صنعتی یک وسیله موثر برای خنک سازی فضاهای بزرگ است و در موارد مختلفی از جمله سوله ها و سالن های صنعتی، کارخانجات، کارگاه ها، مجتمع های تجاری، اماکن اداری، مساجد، مدارس، دانشگاه ها، بیمارستان ها، گلخانه ها، تالارهای بزرگ، سالن های ورزشی ، سالن های نمایشگاه ها، سالن های مرغداری ها و غیره کاربرد دارد.

کاربردهای دستگاه کولر صنعتی

اجزای کولرهای صنعتی

اجزای اصلی کولرهای صنعتی عبارتند از:

  • بدنه اصلی
  • فن
  • پمپ
  • پد سلولوزی
  • دریچه خروج هوا

انواع کولر صنعتی

کولرهای صنعتی از لحاظ نوع فن به کار رفته در آن ها به دو دسته سانتریفوژ و آکسیال تقسیم می شوند. همچنین این کولرها دارای مدل های معمولی و اینورتر می باشند. کولرهای صنعتی اینورتر قابلیت تغییر دور فن و کاهش مصرف انرژی را دارند. همچنین خروجی هوای کولرهای صنعتی در انواع بالا زن، پایین زن و روبرو زن می باشد.

دستگاه کولر صنعتی آکسیال انواع کولرهای صنعتی

مزایای کولر صنعتی

ویژگی ها و مزایای انواع دستگاه های کولر صنعتی عبارتند از:

  • سر و صدای کمتر نسبت به کولرهای آبی
  • قدرت سرمایش بالا و قابلیت پرتاب هوای قدرتمند
  • مصرف برق نسبتا کم کولرهای صنعتی
  • کیفیت یکنواخت سرمایش محیط در شرایط مختلف
  • استفاده از پد سلولوزی به جای پوشال های معمولی
  • قتبلیت نصب اینورتر
  • قابلیت نصب ترموستات جهت کنترل دما و استفاده از ریموت کنترل دستی
  • جنس بدنه کولرهای صنعتی از ورق گالوانیزه مقاوم و با رنگ پودری الکترواستاتیک
  • سازگاری با محیط زیست
  • عمر مفید طولانی و دوام بالای کولرهای صنعتی
  • نصب، تعمیرات و نگهداری آسان

مزایای کولر صنعتی چیست

نکات انتخاب کولر صنعتی

برای محاسبه ظرفیت مورد نیاز کولر صنعتی بر حسب cfm می توان حجم فضای مورد نظر را برحسب فوت مکعب بر تعداد دفعات تعویض هوا در دقیقه تقسیم کرد. تعداد دفعات تعویض هوا با توجه به شرایط آب و هوایی محیط بین 1.5 تا 3 بار در دقیقه می باشد، معمولا به طور میانگین تعداد دفعات تعویض هوا را 2.5 بار در دقیقه در نظر می گیرند. بنابراین به طور تقریبی می توان ظرفیت کولر صنعتی را به ازای هر متر مکعب، 15 CFM در نظر گرفت.

نصب دمپر هوای برگشت و هوای تازه در صورت درخواست خریدار بر روی کولر صنعتی امکان پذیر می باشد.

به طور کلی به ازای هر 10 درجه کاهش دمای خشک هوای محیط به ازای هر 1000 CFM حدودا 1.24 GPH آب مصرف می گردد.

فروش انواع دستگاه های کولر صنعتی با بهترین قیمت

انواع کولرهای صنعتی سانتریفیوژ و آکسیال و همچنین هیترهای صنعتی با بهترین قیمت توسط شرکت ما به فروش می رسند. جهت خرید انواع کولر صنعتی و هیتر صنعتی با کیفیت مناسب و با بهترین و مناسب ترین قیمت با ما تماس بگیرید.

منبع: www.itahviesaz.ir

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما